PRZEWODNIK PRACODAWCY Marta Karbowniczek Product Marketing Specialist. Marketingowiec i entuzjastka employer brandingu, w Grupie Pracuj od ponad 6 lat. W Pracuj.pl odpowiada m.in. za kategorię produktów wizerunkowych i tworzenie kampanii marketingowo-sprzedażowych. Życie zawodowe z sukcesem łączy z podróżami, które opisuje na blogu pelnapara.com.
Przewodnik Pracodawcy to jeden z naszych najdłużej istniejących produktów. Publikacja skierowana do studentów i absolwentów dotąd dystrybuowana była głównie na uczelniach, w akademi- kach czy targach pracy. Jednak czas pandemii większość tych miejsc przeniósł do przestrzeni wirtualnej. Zrozumieliśmy, że przyszedł czas na zmiany. Analizowaliśmy, liczyliśmy, tworzyliśmy dziesiątki możliwych scena- riuszy, które na bieżąco konsultowaliśmy z biznesem. Wdrażaliśmy feedback, udoskonalaliśmy rozwiązania, tak żeby móc wyjść z finalną rekomendacją. Pomysłów było mnóstwo: od aplikacji aż po oddzielny serwis. Były burze mózgów, spotkania z agencjami i gwałtowne olśnie- nia. Ale udało się! Dzięki połączeniu sił kilku działów misja zakończyła się sukcesem! Finalnie postanowiliśmy przenieść przewodnik Pracodawcy do świa- ta online w wersji interaktywnego magazynu, który właśnie przeglą- dasz i... na Instagram (sprawdź nasze konto JOB STARTER)! Początkowo ten pomysł wydawał się nam abstrakcyjny, ale w trakcie badań użyt- kownicy bardzo go docenili. Jak się okazało, młodzi ludzie oczekiwali nie tylko ładnych zdjęć, ale i treści edukacyjnych, czy nawet employer brandingowych.
FESTIWAL PRACY JOBICON Emilia Dąbrowska Category Marketing Coordinator. Sportsmenka, która po zakończeniu 16-letniej sportowej kariery rozpoczęła drogę na szczyt w obszarze marketingu i zarządzania projektami. Od 2013 roku związana z Grupą Pracuj. Odpowiada za tworzenie i realizację strategii marketingowo produktowych oraz za launch nowych produktów.
Przeniesienie stacjonarnych targów pracy organizowanych w naj-większych miastach Polski dla kilkudziesięciu tysięcy uczestników do świata online takie zadanie zostało postawione mojemu ze- społowi w czasie pandemii. Każdy projekt, który wdrażamy w Pracuj.pl, zaczynamy od dogłębnej analizy potencjału i ryzyk oraz możliwości implementacji. Tę fazę prac połączyliśmy również z badaniami jakościowymi i ilościowymi prze- prowadzanymi z użytkownikami i pracodawcami korzystającymi z na- szego serwisu. W przypadku projektu Jobicon temu etapowi poświę- ciliśmy 2 miesiące. Czasy pandemii oraz przeprowadzone przez nas badania pokazały rosnącą potrzebę korzystania z narzędzi i rozwiązań technologicznych, które pozwalają na przeniesienie bezpośrednich kontaktów do cyfrowej rzeczywistości. Postanowiliśmy wykorzystać ten fakt i wyjść na rynek z zupełnie nową odsłoną targów pracy. Zdecydowaliśmy się na autorską i nowoczesną platformę online, za której przygotowanie odpowiada nasz dział IT. Dzięki idealnie dopaso- wanemu narzędziu, w ramach Festiwalu Pracy JOBICON Online zacho- wujemy niektóre elementy wydarzenia stacjonarnego najważniej- szym z nich jest możliwość interakcji kandydatów z przedstawicielami firm.
Grupa Pracuj w rzeczywistości wirtualnej. Case study Czas pandemii postawił przed firmami wiele wyzwań, m.in. przejście na pracę zdalną, odnalezieniesię w nowej sytuacji rynkowej i utrzymanie zaangażowania pracowników. Jako Grupa Pracuj stanęliśmy też przed wyzwaniem przeniesienia do rzeczywistości wirtualnej części naszych wydarzeń oraz produktów. I udało się! Sprawdźcie, jak to zrobiliśmy.
RYNEK PRACY PRZEWODNIK PRACODAWCY 2021/202228